Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

samorządowa instytucja kultury Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszowa

Provincial and City Public Library in Rzeszow

municipal culture institution of Podkarpacie Province and City of Rzeszow

Воєводська і Міська Cуспільна Бібліотека у Жешові

PODKARPACKIE - przestrzeń otwarta

Licznik odwiedzin

Stronę odwiedzono:
16926751 razy

Rzeszów - stolica innowacji

Kultura w Rzeszowie

Pogoda

ZOBACZ TAKŻE:

 

 

 

 


 

Współpraca z

Współpraca z

 

 

 

Współpraca z

Współpraca z

Współpraca z

ZAKUP NOWOŚCI

 

 


Zakup nowości wydawniczych w 2019 r. realizowany jest ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa

Logowanie do SOWA2

DKK w Dębowcu

Małgorzata Wara: „5 sekund do io"

25-05-2018

"5 sekund do Io" Małgorzaty Wardy było tematem dyskusji naszego klubu 25.05.2018 r.

 

Gry komputerowe to temat bardzo aktualny i ta powieść tego dotyczy. Mikę Landowską - główną bohaterkę książki, życie ciężko doświadczyło. Straciła ojca w wypadku samochodowym, z matką nie ma kontaktu, mieszka w placówce opiekuńczo-wychowawczej i do tego została rozdzielona z młodszą siostrą! to może załamać każdego. Ucieka więc z tego realnego świata w inny, ten wirtualny, bo jak sama mówi: "poza wirtualnym światem nie ma nikogo ani niczego, do czego chciałabym wrócić". W tym czasie w ich szkole dochodzi do strzelaniny i tylko ona widziała sprawcę. Przyczyną dramatu mógł być udział tego sprawcy w grze komputerowej. Policjant (jej prawny opiekun) prosi ją by pomnogła mu prowadzić śledztwo w wirtualnym świecie. Służyć temu ma najnowsza gra komputerowa Work a Dream. Mika-mistrzyni gier komputerowych wchodzi w to. Gra wciąga ją całkowicie. Zaczyna w końcu zaniedbywać szkołę i swoje obowiązki ale otrzymuje bezcenny dar - nowe, anonimowe życie, w którym jest tym kim chciała być. Zarówno ona jak i inni gracze odczuwają wszystkimi zmysłami to, co się z nimi dzieje. Po pewnym czasie sama dochodzi do wniosku, że "gra wpływa na umysł gracza, jej elementy mogą zostać przeniesione do realnego świata", a to jest już niebezpieczne. Powieść ta pokazuje jak piękny, ale też niebezpieczny może być ten wirtualny świat. Przesłaniem książki jest więc umiejętne odróżnienie dobra od zła i postawienie granicy między światem realnym a wirtualnym.

Redakcja witryny:
E-mail:

Copyright 2009 WiMBP Rzeszów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ideo Realizacja:
CMS Edito Powered by: